چگونگی زیبا سازی خیابان های شهر، با سنگ فرش ها
چگونگی زیبا سازی خیابان های شهر، با سنگ فرش ها

چگونگی زیبا سازی خیابان های شهر، با سنگ فرش ها

در هر شهری ، مناطق و یا حتی مکان هایی وجود دارد که سطح آن با استفاده از سنگ فرش ها تزیین و زیبا می شود ، برای مثال اکثر ما در هنگام گشت و گذار و یا حتی بازدید از برخی آثار باستانی ، مشاهده کرده ایم که اطراف آن اثر باستانی با سنگ فرش هایی تزیین شده که باعث زیباتر شدن محیط می شود ، و یا حتی در برخی پارک ها و میدان ها یا خیابان ها نیز کمتر دیگر از آسفالت استفاده می کنند و سنگ فرش ها را جایگزین آسفالت کردند. چرا که با استفاده درست و به جا از سنگ فرش ها ، همه ی شهروندان با خیال راحت می توانند قدم  بزنند و یا حتی به کار های خود برسند ، اکثر ما سنگ فرش های زرد رنگ را در سطح پیاده رو ها مشاهده کرده ایم ، سنگ فرش هایی که جنس شان با دیگر سنگ فرش های آن پیاده رو فرق می کند و یک نابینا به راحتی می تواند آن را از روی برجستگی هایش تشخیص دهد ، چرا که دیگر سنگ فرش های آن پیاده رو دارای هیچ برجستگی نیستند .
همچنین با جایگزین کردن سنگ فرش ها به جای آسفالت ، می توان از ورود خودرو ها و دیگر وسایل  نقلیه به داخل قسمت های سنم فرش شده جلوگیری کرد تا دیگر افراد بتوانند با خیالی راحت قدم بزنند و یا با خاطری آسوده به تماشای آثار باستانی بروند ، و دیگر دود و آلودگی ماشین ها باعث تخریب آثار های باستانی نشود.
قدم زدن در یک پیاده رو مزین شده با سنگ فرش ها ، قطعا بسیار دلپذیر تر و جذاب تر خواهد بود و به قولی ، انگار بر تن سرد زمین ، لباسی زیبا از جنس سنگ کردند ، که باعث دلنشین تر شدن آن می شود. و افراد را ترغیب به پیاده روی می کند. اما بخاطر داشته باشید که نباید از علت اصلی سنگ فرش کردن خیابان ها بگذریم ،و آن را نادیده بگیریم ، بسیار اتفاق افتاده و خواهد افتاد که نیاز می شود برای اموری زمین را کند حال گاهی شرکت آب و فاضلاب و یا گاهی شرکت های دیگر به علت های مختلف ، بدیهی است که کندن بتن و آسفالت کاری بس دشوار و طاقت فرسا است ، و به طبع دارای هزینه های زیاد. سنگ فرش ها بهترین جایگزین برای آسفالت ها هستند که در ادامه به آن می پردازیم.
سنگ فرش ها انواع متعدد و مختلفی دارند که بر حسب مقدار هزینه ای که قرار است برای آن کنار گذاشته شود درجه بندی می شوند . از انواع متعدد سنگ فرش ها می توان به سنگ ریزه اشاره کرد ، استفاده از سنگ ریزه بیشتر در مناطقی پیشنهاد می شود که دارای برف کمتری هستند چرا که هنگام بارش برف ، مشکلاتی بسیاری به وجود می آید، و همچنین برای همه مناطق مناسب نیست چرا که عبور و مرور را برای افراد معلول سخت تر می کند  ، اما قابل ذکر است که قیمت سنگ ریزه ، بسیار مناسب و اقتصادی است و به اندازه آسفالت سفت و خشن نیست.
نوع دیگری از سنگ فرش ها از جنس تخته چوب هستند ، که بسیار این مورد پیشنهاد می شود چرا که به علت کمتر بودن درجه حرارت شان ، باعث رویش گل ها و گیاهان در اطراف شان می شوند و محیطی دلنشین تر ایجاد می کنند .
از دیگر انواع متعدد سنگ فرش ها ، سنگ فرش هایی با جنس ، سنگ هستند که مورد مناسبی برای ورودی های پارک ها ، باغ ها ، پیاده رو و .. هستند ، چرا که به علت وجود فضای خالی بین سنگ ها ، امکان رشد برای انواع گیاهانی همچون خزه ها ایجاد می شود و محیط را زیباتر و دلنشین تر می کند .

نمایش فروشگاههای دکوراسیون داخلی روی نقشه...کلیک کنید