روانشناسی پر کاربرد ترین رنگ ها در منزل
روانشناسی پر کاربرد ترین  رنگ ها در منزل

روانشناسی پر کاربرد ترین  رنگ ها در منزل

دنیای رنگ ها ، یک دنیای بی حد و اندازه وسیع و زیباست ، دنیایی که کلامی در آن وجود ندارد و تنها کلام ، کلام رنگ ها است ، دنیایی پر از شادی ، آرامش ، دنیایی همچون یک طبیب ، برای درمان تمام درد های روحی و حتی جسمی . در تمام ادوار تاریخ ، رنگ ها حضوری شگرف داشتند ، گاهی این حضور پر رنگ بود و گاهی کم رنگ . اگر دقت کنید در اکثر خانه های قدیمی ، ترکیب و حضور زیباترین رنگ ها را مشاهده می کنید . در دیوار ها یا حتی پنجره هایی با شیشه های رنگی و ...
که هر کدام در نوع خود ، زیبایی بی حد و اندازه ای به منزل ها می بخشید . شاید در گذشته کمتر به علم رنگ شناسی و تاثیر آن بر روح و جسم می پرداختند ، اما امروزه همچون گذشته نیست و نقش و حضور رنگ ها و حتی علم رنگ شناسی در زندگی ما پر رنگ تر شده است.
همانطور که ذکر شد از رنگ ها حتی در زمان گذشته نیز استفاده می شد اما امروزه این استفاده و حضور پر رنگ تر است . جالب است بدانید که اگر رنگ ها را دسته بندی کنیم ، به دو دسته رنگ های اصلی و فرعی تقسیم می شوند که رنگ های اصلی شامل قرمز ، زرد و آبی و رنگ های فرعی که به قولی زاده از رنگ های اصلی هستند شامل ، سبز ، نارنجی و بنفش هستند . که از ترکیب این رنگ ها می توان رنگ های بی شمار دیگری را خلق کرد ، که از نظر تاثیر بر روی روحیه ما ، تقسیم به رنگ های سرد و آرامش بخش و رنگ های گرم و هیجان انگیز می شوند .
برای مثال رنگ قرمز ، رنگی است گرم که باعث هیجان در افراد می شود و موجب ترشح آدرنالین می شود و مناسب است برای اتاق نشیمن و ناهارخوری حتی ، چرا که این رنگ شما را ترغیب می کند به صحبت کردن و در نهایت باعث گرمی محفل شما می شود . 
رنگ دیگری که مناسب برای محیط منزل شما است   رنگ زرد هست چرا که این رنگ شور و نشاط را به خانه زیبای شما می بخشد ، اما توجه داشته باشید که استفاده از رنگ زرد را تحت عنوان یک رنگ فرعی در منزل استفاده کنید نه اصلی چرا که استفاده بیش از حد از این رنگ باعث بروز احساسات خشم و ناامیدی می شود .
رنگ آبی ، رنگی که به آرامش معروف است رنگ بعدی مورد نظر ماست . و بهترین انتخاب برای اتاق خواب و حمام منزل شماست چرا که باعث آرامش شما و خانواده تان می شود و همچنین باعث می شود تنفس راحت تر و ضربان قلب و فشار خون کاهش پیدا کند .
رنگ سبز ، رنگی که باعث استراحت و آرامش روح شما می شود ، پیشنهاد می شود از این رنگ در قسمت آشپزخانه استفاده کنید تا بانوی منزل شما ، با نشاط تر و شاداب تر شود. همچنین این رنگ تمرکز را بالا می برد و می توان برای اتاق فرزند دلبند تان از این رنگ استفاده کنید تا هنگامی که مشغول مطالعه است ، تمرکز بالایی داشته باشد.
رنگ صورتی ، رنگی که مورد علاقه بیشتر بانوان و دخترخانم ها است ، و استفاده از این رنگ بیشتر در اتاق خواب ها و حتی وسایل منزل دیده می شود ، این رنگ حس صمیمیت و شیرین کامی را به شما القا می کند.
نارنجی ، رنگی که همچون رنگ های دیگر کاربرد های بسیاری دارد و مثل رنگ قرمز برای اتاق نشیمن و ناهارخوری منزل شما بسیار مناسب است چرا که این رنگ از جمله رنگ هایی است که باعث می شود اشتهای شما هنگام میل کردن غذا بیشتر شود .

نمایش فروشگاههای دکوراسیون اطراف شما روی نقشه...کلیک کنید