تاثیر نور پردازی در دکوراسیون منزل شما
تاثیر نور پردازی در دکوراسیون منزل شما

تاثیر نور پردازی در دکوراسیون منزل شما

نور نقش بسیار زیادی در زندگی انسان دارد و باعث زیبایی دنیا می شود. بشر از گذشته توانست با تلاش و کوشش خود برق را کشف و لامپ را اختراع کند و به دنیای خود روشنایی و نور ببخشد.
در حال حاضر و در دنیای انروز ما با پدیده نورپردازی رو به رو هستیم که کمک شایانی به زیبایی بخشیدن فضاهای منزل و محل کار و مکان مهمانی ها و مراسمات ما می کند.
در منزل نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است که باعث آرامش بخش شدن خانه می شود. 
نورپردازی منزل به سه گروه نور پردازی متمرکز، نورپردازی عمومی و نورپردازی محدود که از هر کدام از این ها در بخش های مختلف خانه استفاده می شود.
برای مثال استفاده از لوستر ها به عنوان نورپردازی عمومی می باشد.
نورپردازی در اتاق خواب یکی از مهمترین نورپردازی ها در منزل می باشد. نورپردازی اتاق خواب باید بسیار ملایم باشد تا شخص در آرامش و محیطی دل پذیر و آرام به خواب برود.
البته برخی از افراد در اتاق خواب خود مطالعه هم میکنند پس لازم است علاوه بر نورپردازی ملایم، یک چراغ مطالعه نیز در اتاق خواب وجود داشته باشد.
اتاق خواب کودک نیز باید از نورپردازی ملایم و آرامی استفاده شود.  برای کودکانی که بزرگتر شدند بهتر است نوری برای انجام تکالیف و درس خواندن آنها نیز فراهم شوند.
همچنین برخی از کودکان از تاریکی می ترسند پس باید نورپردازی طوری باشد که همه ی این نیاز های کودک را برطرف کند.
نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی نیز کاملا باید مناسب باشد و فرد در سرویس بهداشتی بتواند خود را در  آینه تماشا کند و تاریک نباشد.
در حمام و دست شویی بهتر است غیر از لامپ های سقفی از نورپردازی متمرکز بر روی آینه نیز استفاده شود.
نورپردازی در آشپزخانه از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه بخش های خانه دارد. چرا که باید به گونه ای صورت بگیرد  که کابینت ها و یخچال و اجاق گاز کاملا معلوم باشد.
در آشپزخانه علاوه بر چراغی که از سقف آویزان می شود برای دید بهتر دیگر اشیا و وسایل داخل اشپزخانه باید نورپردازی بیشتری  صورت بگیرد.
هم چنین شما می توانید با استفاده از نورپردازی فضای خانه را بزرگتر و یا کوچکتر نشان دهید . در نتیجه می توانید نورپردازی را بر روی دیوار ها و یا کنج ها متمرکز کنید که بدین صورت  روشنایی در مرکز خانه بیشتر شده و فضا بزرگتر نشان داده می شود.
و هم چنین اگر نورپردازی را فقط برای مثال روی مبلمان متمرکز کنیم چون بقیه قسمت ها تاریکتر به نظر می رسد در نتیجه  فضا کوچکتر دیده می شود.
خود نورپردازی به دو دسته تقسیم می شود : نورپردازی طبیعی و نورپردازی مصنوعی  .
نورپردازی طبیعی  منظور همان نور خورشید است که باعث روشن شدن خانه نیز می شود و در افراد حس خوبی را ایجاد می کند. افرادی که در نیمکره شمالی زندگی می کنند از نور خورشید مناسبی برخوردار نیستند در نتیجه بیشتر دچار افسردگی می شوند. 
نور پردازی مصنوعی همان چراغ ها و لوستر ها می باشند که در واقع زیبایی بخش منازل هستند.
اگر رنگ دیوار های منزل روشن باشد و یا از دیوار و شیشه های صیقلی استفاده شده باشد بهتر است که از نور پردازی کمتری استفاده شود چرا که این رنگ ها باعث انعکاس روشنایی می شوند. و اگر از رنگ های تیره برای دیوار و دکوراسیون استفاده شده است  بهتر است که از نورپردازی بیشتری استفاده شود که در غیر این صورت این رنگ ها تنها ۴ درصد نور را انعکاس می دهند و بیشتر آن را جذب  میکنند و فضا تاریک به نظر می رسد.

بهترین طراحان در کدام فروشگاه دکوراسیون داخلی شهر شما فعالیت میکنند؟ کلیک کنید