طراحی فوق العاده کتابخانه کودکان
طراحی فوق العاده کتابخانه کودکان

طراحی فوق العاده کتابخانه کودکان

با آمدن گوشی های هوشمند دیگر ، کمتر کسی پیدا می شود که کتاب به دست بگیرد و مطالعه کند . اکثر والدین ، ترجیح می دهند که اطلاعات عمومی و سطح سواد فرزند شان بالاتر برود اما این امر با گوشی های هوشمند به خوبی میسر نمیشود ، بسیار قاطعانه می توان گفت که ، تنها با کتاب خواندن است که افراد اطلاعات عمومی شان و حتی سطح سواد شان بالاتر می رود و به قولی دایره لغات آنان هنگام صحبت کردن با دیگران بیشتر است و بسیار بهتر و زیباتر سخن می گویند ، اما مسئله اساسی کودکان هستند که از همین سنین کودکی عادت کنند به مطالعه کرده کتاب های رده سنی خودشان . و حتی اگر هنوز سواد خواندن ندارند ، بهتر است مادر یا پدر هنگام خواب ، کتاب به دست بگیرید و بخواند ، چرا که کودکان از پدر و مادر خود تقلید می کنند پس هنگامی که آنها کتاب به دست می گیرند کودک نیز یاد می گیرد که کتابش را در دست بگیرید و برای عروسک های خود آن را تعریف کند . پس سعی کنید برای کودک تان کتاب های مناسب سن او تهیه کنید و چه بهتر است اگر به فکر طراحی یک کتابخانه برای او باشید ، کتابخانه ای که او را به وجد بیاورد و اکثر وقتش را آنجا بگذراند ، مثلا شکل کارتون ها و یا شخصیت های کارتونی که دوست دارد . و یا حتی به شکل حروف الفبا ، یا درخت ، گل و موارد ی از این قبیل . همچنین می توان در کتابخانه مکان هایی را خالی بگذارید تا فرزند شما عروسک ها و اسباب بازی های دلخواه خود را در آن قرار دهد .
بهترین مکان برای زدن کتابخانه در منزل تان برای کودک دلبند تان ، در یک اتاق جداگانه است  یا حتی اگر اتاق جداگانه ای در منزل ندارید همان اتاق کودک شما برای تحقق این امر کافیست.
اتاقی که به شکلی تزیین و رنگ شده باشد که باب میل و سلیقه فرزند شما هست. مثلا اگر رنگ صورتی را دوست دارد یک دیوار را صورتی یکی را سفید و .. رنگ کنید ، اگر شخصیت کارتونی تام و جری را دوست دارد ، صندلی ها و یا حتی میز اتاق را با طرح تام و جری تهیه کنید ، و حتی می توانید کوسن هایی در اتاق قرار دهید با حروف الفبا که این حروف در ذهن فرزند دلبند شما باقی بماند و اگر تمایل داشت بر روی زمین بنشیند و کتاب مطالعه کند ، برایش میسر باشد . 
اما یک نکته اساسی که قابل ذکر است این مورد است که کتاب هایی مصور تهیه کنید و این مورد که حتما به جلد کتاب هایی که خریداری می کنید توجه کنید ، تا جلد هایی رنگی داشته باشند و هنگام چیدن آن ها در کتابخانه کودک تان سعی کنید چند کتاب را با شکل افقی و چند کتاب با جلد رنگی را به شکل عمودی روی آن ها بچینید این کار هم باعث زیباتر شدن کتابخانه فرزند تان می شود و هم باعث می شود او ترغیب به کتاب خواندن شود . و در مورد کودکانی که هنوز سواد خواندن ندارند باعث می شود که با دیدن جلد های رنگی کتاب ها که به صورت عمودی قرار داده شدند ، کتاب دلخواه خود را انتخاب و از پدر یا مادر خود بخواهند که آن را مطالعه کند و یا حتی خود کودک با تصویر های کتاب آن را برای خود و عروسک های زیبایش تعریف کند . 
فراموش نکنید که اندازه کتابخانه به حدی باشد که قد فرزند شما برسد تا کتاب های دلخواه ش را بردارد و مطالعه کند .

نمایش بهترین طراحان دکوراسیون داخلی..کلیک کنید