سقف آسمان مجازی چیست؟
سقف آسمان مجازی چیست؟

سقف آسمان مجازی چیست؟

شاید اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص سقف های کاذب باشید ، اسم سقف مجازی آسمان بارها و بارها به گوش تان خورده است ، یا حتی در برخی مال ها و پاساژ های بزرگ این سقف های زیبا را به چشم دیده باشید. و برای تان جذاب باشد که بدانید این سقف ها چگونه ایجاد می شوند و کار می‌ کنند .

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اجزای تشکیل دهنده سقف های آسمان چه چیزهایی هستند : اجزایی همچون پارچه های کشسان ، پروفیل های آلمینیومی مناسب و پروفیل پلاستیکی پیرامون پارچه های کشسان . اما شاید بپرسید که به چه علت باید از سقف های آسمان استفاده کرد و مزایای آن چیست؟ این سقف ها مزایایی چون نورپردازی فوق العاده ، قابلیت شستشو و جا به جایی و آرامش بخش و غیر قابل اشتعال و... دارند.

سقف های آسمان مجازی در کنار دیگر سقف های کاذب و یا حتی از ترکیب سقف های کاذب ایجاد شده و کاربرد دارند. اما اصل اساسی و سوال مهمی که ذهن را در گیر می کند این نکته است که ، که کارکرد این سقف به چه صورت است ؟ یا اصلا برای چه چیزی باید از این سقف استفاده کنیم و دیگر اینکه اجزای ساخت این سقف چه چیزهایی هستند؟ 

این سقف ها از سه قسمت مختلف تشکیل شده اند : سازه های سقف کاذب ، سازه های نورپردازی ، تایل های آسمان مجازی .

مهم ترین قسمت به وجود آمدن اشکال روی  این سقف ها ، در تایل های آن است ، که نه تنها آسمان ، بلکه می توان از تصاویر طبیعی و حتی غیر طبیعی برای سقف مورد نظر تان استفاده کنید ، به این صورت که با قرار دان تصاویر مورد پسند تان ، از جمله تصاویر آسمان بر روی تایل ها زیبایی بی حد و اندازه آن را می توانید  مشاهده کنید ، ذکر این نکته اینجا ضروری است ک تعداد تصاویری که برای سقف دلخواه تان در نظر دارید برای مثال آسمان ، با توجه به فضایی که در اختیار دارید و مقدار هزینه ای که برای این امر اختصاص داده اید بر روی تایل ها چاپ می شود.

اما تنها چاپ تصاویر آسمان بر روی تایل ها کافی نیست تا سقف آسمان مجازی شما تکمیل شود بلکه این سقف نیازمند یک نورپردازی عالی و فوق العاده نیز هست ، نورپردازی که این تصاویر را طبیعی جلوه دهد و و همچنین اصولی باشد ، فراموش نکنید که نورپردازی باید به سقف اصلی متصل باشد و سه نکته را در بر می گیرد این امر : اینکه نورپردازی با استفاده ازLED و همچنین لامپ های FPL و T4 ,T5 و ... استفاده می شود . اما مواردی دیگر نیز برای زیباتر شدن جلوه سقف آسمان مجازی شما می تواند در سقف به کار برده شود ، مثلا اگر تمایل داشته باشید که در سقف مجازی خود نمای شب و ستارگان را نیز داشته باشید به شما پیشنهاد می شد که از کریستال های سواروسکی استفاده کنید و یا حتی فیبر نوری هم برای نمای آسمان شب بسیار پیشنهاد می شود چرا که باعث خلق نمایی کهکشان و ستارگان در رنگ های مختلف بر روی سقف آسمان مجازی شما می شود . 

اما برویم سراغ سازه های سقف کاذب که مرحله ای بعد از یک نورپردازی اصولی او خوب است ، به این صورت که این سازه ها بر حسب سلیقه مشتری و بودجه ای که بابت این امر کنار گذاشته است ، طراحی می شود . محل مورد نظری که تمایل داریم سقف کاذب را نصب کنیم باید در یک فاصله مناسب با نورپردازی هایی که به سقف اصلی متصل شده اند یک فاصله ایمن و متناسب داشته باشند و پس از آن با انواعی از سقف های کاذب محل مورد نظر را دکور می دهیم وبعد از سازه های سپری استفاده میکنیم و پس از آن می رویم به سراغ تایل هایی که عکس های آسمان بر روی آن ها چاپ شده اند .

 

کدام فروشگاهها بهترین سقف آسمان مجازی رو اجرا  میکنند؟کلیک کنید