روانشناسی رنگ ها در چیدمان منزل
روانشناسی رنگ ها در چیدمان منزل

روانشناسی رنگ ها در چیدمان منزل

بسیار برای همه ما پیش آمده که احساس کنیم منزل مان یک حالت خفه دارد ، شاید عده ای به فکر عوض کردن منزل خود بی افتند یا حتی بارها چیدمان منزل خود را تغییر دهند و حتی وسایلی هم به آن اضافه کنند ولی حس خوب و آرامش بخشی باز از منزل خود نگیرند . 

اما می توان به این عزیزان یک خبر عالی داد که دیگر نیاز به تغییر منزل نباشد ، و با هزینه کمتری نسبت به تعویض خانه ، حس نشاط و آرامش را مجددا  به خانه خود باز گردانند. شما خیلی راحت با انتخاب رنگ های مناسب برای هر بخش از منزل تان می توانید حس دلخواه خود را به دست بیاورید ، اما مسئله رنگ ها فقط مختص به تغییر رنگ دیوار های منزل تان نیست ، بلکه با انتخاب رنگ مناسب برای پرده ها ، کفپوش ها ، کابینت ها و حتی سقف منزل خود می توانید تغییری نوین در منزل خود ایجاد کنید . گاهی حتی عده ای ترجیح می دهند تا دیوار های منزل خود را رنگ نکنند و از جایگزین های دیگری همچون کاغذ دیواری استفاده کنند ، این عزیزان  باید خوب دقت کنند در انتخاب کاغذ دیواری ای که از میان انواع کثیر کاغذ دیواری ها بر می گزیند ، چرا که رنگ و حتی طرح کاغذ دیواری منتخب شما تاثیر بسزایی در منزل تان دارد . 
اما ممکن است این سوال ذهن شما را هم درگیر کند که کدام رنگ ها مناسب است هم برای خانه و هم وسایل آن؟ 

برای مثال به بخش مهم منزل یعنی آشپزخانه خود توجه کنید ، که چه رنگهایی آن را در بر گرفته است ، مثلا با انتخاب رنگهایی مثل زرد ، سبز ، که رنگهایی از دل طبیعت هستند حس شادابی و نشاط به شما دست می دهد وقتی مشغول کار در آشپزخانه هستید و انرژی بسیار زیادی را دریافت می کنید .، می توانید این ترکیب رنگها را در پرده آشپز خانه یا کاغذ دیواری به کار برده شده و یا حتی در پوستر هایی که در آشپز خانه تان زده اید استفاده کنید.. و همچنین است رنگ خاکستری برای آشپزخانه به دلیل اینکه خاکستری یک نوع رنگ گرم است  و در عین حال سادگی خود را دارد و با انواع رنگ های گرم دیگر به راحتی می توان استفاده کرد .

اما برویم سراغ بخش مهم دیگر خانه ، اتاق نشیمن ، که بخش زیاد و قابل توجهی از وقت خود را در کنار خانواده آنجا میگذرانیم  ،  بهتر است در اتاق نشیمن از کاغذ دیواری های بنفش کمرنگ استفاده کنیم که این کاغذ دیواری ها با طرح زمینه بنفش کمرنگ اما با طرح ها و خط هایی از بنفش پررنگ باشد ، این رنگ باعث به وجود آمدن آرامش بسیار زیادی برای شما و خانواده تان است . و همچنین است به کار بردن رنگ سبز در اتاق نشیمن که بهتر است با سبز پررنگ ترکیبی زیبا به اتاق نشیمن شما بدهد . 
بخش مهم دیگر منزل ، اتاق پذیرایی است که باید از چیدمان و رنگهایی در آن استفاده شود که توجه میهمانان تان را جلب کند و حس رضایت خاطر به آنها و شما دست دهد . بهتر است در انتخاب رنگ دیوار ها ، یا حتی وسایلی چون میز ناهار خوری صندلی ها از رنگ قرمز استفاده کنید چرا که این رنگ باعث به وجد آمدن میهمان شما می شود و همچنین انرژی بسیاری را به شما و میهمانان تان می دهد ، همچنین می توانید در این اتاق از رنگ نارنجی هم استفاده کنید در گل های تزیینی قرار داده شده در اتاق پذیرایی و ... چرا که رنگ نارنجی همچون رنگ قرمز باعث به وجود آمدن حس طراوت و گرما و تازگی می شود و همچنین اشتها را باز می کند .

اما در مورد اتاق خواب ، نکته ای که حائز اهمیت است این مورد است که به کار بردن رنگ هایی چون سبز ، بنفش کم رنگ و خصوصا آبی ، باعث به وجود آمدن آرامش بسیار زیاد شما در اتاق تان می شود ، اعصاب شما را آرام می کند و خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورد. با نصب پرده های آبی یا حتی چراغ آبی می توانید خودتان را به حس های عالی به دست آمده از این رنگ دعوت کنید.

 

جهت نمایش بهترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی کلیک کنید