استفاده از کناف در نورمخفی , آری یا نه؟
استفاده از کناف در نورمخفی , آری یا نه؟

کناف چیست ؟ و چگونه از کناف در نمای داخلی استفاده شود ؟

طی سالیان متمادی صنعت ،  ساخت و ساز پیشرفت های چشمگیری داشته است ، برای مثال می توان از پیشرفت هایی که در گذشته در صنعت ساخت و ساز استفاده نمیشد و اینک به تازگی استفاده می شود نام برد .

کناف یکی از این پیشرفت های خاص بشر است ، پیشرفتی که به صورت روکش های کاغذی است و برای ایجاد سقف ها و دیوار های کاذب و یا حتی ایجاد دکور بر روی سقف یا دیوار استفاده می شود. با استفاده از کناف هم شاهد کاهش قیمت چشمگیری خواهیم بود در تهیه مواد اولیه ساخت و ساز و هم این که از کاربرد های بینظیر آن بهره مند خواهیم شد . 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به منزل یکی از اقوام یا دوستان خود دعوت شده باشید و هنگامی که وارد خانه آنها می شوید ، محو معماری زیبای سقف منزل آنان شوید ‌‌. امروزه دیگر به ندرت پیش می آید که از گچ برای ساخت سقف استفاده شود و بیشتر با استفاده از کناف شروع به ساخت و ساز می کنند . اما چرا کناف ؟ چه شد که بشر به این نتیجه رسید که دیگر از گچ استفاده نکند و کناف را جایگزین آن کند‌ ؟

همانطور که ذکر شد از کناف برای ساختن سقف استفاده می شود چرا که نسبت به گچ ، کم وزن تر است و مهم تر اینکه انعطاف بیشتری نیز دارد و می توان طرح بسیاری زیبایی را بر روی آن به سلیقه خودتان پیاده کنید ، امروزه نه تنها در منازل بلکه در اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها و حتی فست فود و ... از کناف برای طراحی های خاص و زیبای سقف خود استفاده می کنند. . و نکته مهم تر این است که بشر امروز به این نتیجه رسیده که کناف مقاومت بیشتری در برابر زلزله دارد و این باعث می شود در مناطق زلزله خیز خصوصا از کناف برای ساخت سقف استفاده شود. 

اما کاربرد کناف فقط مختص به این مورد نیست ، بلکه از کناف می توان در دیوار های ساختمان نیز بهره برد ، 
فرض کنید واحد کناری واحد شما آتش گرفته ، اگر در ساختمان شما از کناف استفاده شده باشد، خصوصا در دیوار های بین واحد شما و واحد همسایه شما ، باید گفت که جایی نگرانی نیست چرا که کناف همانند سدی است مقاوم در برابر آتش و مهم تر اینکه می تواند تا سه ساعت محافظت کند از تیر ها و ستون های به کار رفته ، پس می توانید با خیال راحت منتظر آمدن ماموران آتش نشانی باشید ، نکته حائز اهمیت درباره ی کناف این است که عایق گرما است .

اما ماجرای کناف به اینجا ختم نمی شود ، کناف نه تنها عایق گرما است بلکه عایق صوتی مناسب نیز است. این مورد در منازلی که ساخت قدیم هستند به خوبی مشاهده میشود که صدای حرف زدن اهالی یک خانه یا حتی تمرین ساز یک خانه در خانه ای کناری خود به خوبی شنیده می شود ، کناف این مشکل را هم برای همیشه حل کرده است .

از مزایای دیگر استفاده از کناف می توان : به ایمنی بیشتر ، رنگ پذیری آسان ، کاهش نخاله های ساختمانی ، افزایش سطح مفید زیر بنا ، ، استفاده بهینه از منابع با توجه به جنبه های زیست محیطی ، وزن کمتر و کاهش هزینه حمل و نقل و ... نام برد.

شایان ذکر است که کناف کاری به چهار روش : کناف کاری دیوار کاذب پوششی که بیشتر در بازسازی ساختمان های قدیمی به کار برده می شود ،  سقف کاذب کناف مشبک ، سقف کاذب یک پارچه و  در نهایت و مرحله آخر بعد از اینکه سقف و دیوار ها نصب شد باید سطحی صاف برای رنگ آمیزی آماده کرد.

 

جهت نمایش فروشگاههایی که کار کناف هم انجام میدهند کلیک کنید