بررسی انواع مدل پرده های ساده و حریر اشپزخانه
بررسی انواع مدل پرده های ساده و حریر اشپزخانه

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

فروشگاه دکوراسیون داخلی خود را در بانک اطلاعات مپ استار ثبت کنید...کلیک کنید

بررسی انواع مدل پرده های ساده و حریر اشپزخانه

پرده ها جز اخرین چیزهایی هستند که برای اشپزخانه انتخاب می شوند، و با دیگر وسایل داخل اشپزخانه ست می شوند، پرده ها انواع مختلفی دارند که افراد با توجه به نیازشان و سلیقه ای که دارند می توانند هر کدام از ان ها را انتخاب و خریداری کنند، پس بهتر است که قبل از خرید به خوبی انواع پرده ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده و سپس اقدام به خرید ان کنند.
یکی از پرده هایی که برای اشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، پرده های حریر هستند که این نوع از پرده ها، در واقع از پارچه های سبک و روشنی تهیه می شوند که علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن فضای اشپزخانه می گردند، باعث حفظ حریم خصوصی نیز می شود. یکی از ویژگی های بسیار خوبی که اینگونه از پرده ها دارند، این است که به انواع پنجره در اندازه های مختلف می خورند و بسیار مناسب می باشند. اما نکته ای که بایستی به ان اشاره کرد این است که این پرده ها به دلیل نوع پارچه ، به هیچ وجه عایق مناسب گرما نخواهند بود.



نوع دیگری از پرده ها نیز وجود دارند که پرده های والان نام دارند و تنها قسمت بالایی پنجره را می پوشانند، این مدل پرده ها حتی در گذشته های دور نیز مورد استفاده قرار می گرفتند و در دوران ویکتوریایی به اوج محبوبیت خود رسیدند، البته اینگونه از پرده ها برای اشپزخانه هایی استفاده می شود که فضای کوچکی دارند. البته پرده های والان انواع مختلفی دارند که یکی از ان ها که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد،پرده های والان تاب دار می باشد که ظاهر ساده ای نداشته و موقع نصب قسمت بالایی پنجره پوشانده و اطراف ان از دو طرف پنجره ، اویزان می شود. یک سری دیگر از پرده هایی که بسیار در اشپزخانه ها از ان ها استفاده می شوند، انواع پرده های شید رول هستند که این نوع پرده ها در واقع سبک ساده ای دارند، و در واقع به خوبی می توانند حریم خصوصی را حفظ کنند، و هم چنین وسایل و اشیای داخل اشپزخانه را از گزند اشعه های فرابنفش مصون می دارد، و از طرفی هم نور را به خوبی به داخل اشپزخانه وارد می کند.
این پرده ها به دلیل ظاهر ساده ای که دارند ، فضای یکدستی را به محیط اشپزخانه شما می بخشند و از طرفی هم شستشوی ان ها به راحتی انجام می گیرد.
حال برخی از افراد از پرده های بلند برای اشپزخانه منزل استفاده می کنند، که البته اینگونه از پرده ها برای اشپزخانه هایی که فضای بزرگتری دارند، مناسب است. می توانید انواع این پرده ها را از فروشگاه دیدن کرده و مناسب سلیقه خود خریداری کنید، برای سفارش ان بهتر است که فضای پنجره را از قسمتی که میله نصب شده تا پایین و نزدیک به کف اشپزخانه ، اندازه بگیرید. این نوع از پرده ها البته نظافت بیشتری را احتیاج دارند و البته به خوبی حریم خصوصی را حفظ می کنند،و عایق خوبی برای دما به حساب می اید و ظاهر شیکی را به فضا می بخشد.
در برخی از منازل، اشپزخانه کاملا سبک کلاسیک داشته و برای اینگونه از اشپزخانه ها بهتر است که پرده هایی ساده و ترجیحا رنگ سفید انتخاب بشود و یا اگر مایل بودید ، حاشیه های رنگی نیز داشته باشد، و اینکه بلند باشد یا به صورت والان باشد فرقی نمی کند و به سلیقه شما بستگی دارد و می تواند به خوبی با اشپزخانه و وسایل ان هماهنگ شود و همچنین نور را از خود عبور دهد و فضای داخل ان را روشن کند.