بررسی اصول نورپردازی مجتمع های تجاری
بررسی اصول نورپردازی مجتمع های تجاری

نمایش برترین رستوران ها کافه ها فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

جهت ثبت رستوران خود در بانک اطلاعات مپ استار ...کلیک کنید

بررسی اصول نورپردازی مجتمع های تجاری

نورپردازی در پاساژ ها از عوامل بسیار جذاب و مهم می باشد که بسیاری از روانشناسان بر این معتقدند که بایستی این نورپردازی ها از خلاقیت زیادی برخوردار باشد تا بتواند، مشتریان زیادی را جذب کند،این موضوع به قدری مهم است که در واقع امروزه در دنیا یک سبک به اسم نورپردازی مال ایجاد شده که خیلی از افراد ان را فرا می گیرند، بایستی این مطلب را گفت که امروزه پاساژ ها و مجتمع ها بسیار با گذشته فرق دارند و رنگ و لعاب دیگری دارند، در حالی که در گذشته اغلب مغازه ها در کنار هم قرار داشتند، و اصلا به موضوع نورپردازی و ایجاد سبک و خلاقیت در ان اهمیت زیادی نمی دادند، و فقط با نور ساده ای مغازه های خود را روشن می کردند.
اما خب در واقع چیزی که امروز در سطح شهر ها می بینیم، پر از نورپردازی های بسیار زیبا و چشم نواز است . اگر این نورپردازی ها به صورت حرفه ای انجام شود، و همین طور بر روی ان سرمایه گذاری شود، می تواند به خوبی یک فرایند تبلیغاتی را انجام دهد. برای هر مجتمع و هر مغازه ای نمی توان یک ایده داد، چرا که هر کدام از این مجتمع ها فعالیت های مختلف و متفاوتی دارند و اصلا مشابه و یکسان نیستند پس نباید یک ایده به همه ی ان ها داده شود.
پر اهمیت ترین بخش یک ساختمان در واقع نمای خارجی ان است که این موضوع در ساختمان های تجاری و مجتمع ها هم به همین صورت است،چرا که فرض کنید اگر یک مجتمع تجاری بزرگ با یک دنیا نورپردازی های بزرگ و زیبا چقدر می تواند انسان را میخکوب کند. در نتیجه اصلا اهمیت ندارد که چه چیزی را می فروشید، همین قدر که نورپردازی شما بسیار چشم گیر و جذاب باشد، باعث فروش بالای محصولات شما خواهد شد.



برای نورپردازی بایستی حواستان به راهرو ها و بخش های فضای سبز مجتمع باشد که این مکان ها با تردد بالای مشتریان رو به روست و در نتیجه بایستی به خوبی نور داشته باشد،حتما سعی شود در مکان هایی که شام سرو می شود و یا محیط های بیرونی و استراحتگاه از نور های گرم و دلنشین استفاده شود،و خیره کننده بودن و تیز بودن نور وجود نداشته باشد، تا مشتریان در محیطی ارام قرار داشته باشند و اذیت نشوند.
نورپردازی ابنما ها نیز با چراغ های مربوط به ان انجام شود، جذابیت این چراغ ها باعث سرزندگی هر چه بیشتر فضا می شود. در مورد روشنایی انبار ها نیز بایستی این نکته را مدنظر داشته باشید که از روشنایی ها و چراغ هایی استفاده کنید که بتواند به خوبی ان قسمت را روشن کند و خوب کار کند و از طرفی در برابر گرد و غبار نیز مقاوم باشد، و هم چنین اینکه عمر طولانی داشته باشد.
برای نورپردازی بعضی از قسمت های مغازه ها از چراغ های ال ای دی استفاده می شود که البته بیشتر از نوع شلنگی ان استفاده می شود و بسیار نوردهی خوبی دارد و عمر طولانی نیز دارد.
در رستوران ها و کافه ها نیز نور پردازی گرم و زرد استفاده می شود، و هم چنین از انواع و اقسام لوستر ها و هم چنین از نور مخفی ها برای هر چه زیباتر کردن فضا استفاده می شود.
یکی دیگر از نورپردازی های ساختمان ها، برجسته کردن معماری های ساختمان بوده و این چنین می توان از ان بخش ها استفاده کرده و از لامپ ها و چراغ های مربوطه استفاده کرد و نمای ساختمان را چشم گیر و جذاب کرد.
فضای داخلی هر غرفه و هر مغازه نیز بایستی با نورپردازی خوب مزین شده باشد تا بتواند مشتریان را به سمت خود جذب کند، و بتواند فضای ان محیط را لوکس کند.