چمن مصنوعی چگونه تولید میشود؟
چمن مصنوعی چگونه تولید میشود؟

نحوه تولید چمن مصنوعی
این حقیقت که چمن مصنوعی به عنوان پایه ای برای ورزش های مختلف بسیار مناسب است، از مدت ها قبل شناخته شده است. امروزه استفاده از چمن مصنوعی در تراسهای مسقف، باغ ها، زمین های بازی، مکان های تفریحی و پارک های عمومی و باغ ها بسیار بیشتر شده است. این موضوع که با حداقل نگهداری، گیاهان مصنوعی ما محیط زیست را به خوبی نگه می دارد، نگاه تازه و طبیعی است که موجب صرفه جویی در زمان، نگهداری و آرامش می شود، به طوری که شما می توانید از اوقات فراغت خود بهتر لذت ببرید و فرزندان شما همیشه یک  فضای خشک، تمیز و ایمن برای بازی دارند. خصوصیات انواع مختلف چمن مصنوعی در کاربرد های گوناگون، متفاوت است.
یک تولید کننده چمن مصنوعی در دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت خود، شرایط آب و هوایی را می‌شناسد و برای تولید چمن مصنوعی همه دانش خود را در جمع آوری و انتخاب نخ‌ها به کار می‌برد. این فرآیند پیچیده و وقت گیر ضروری است چرا که محصولات چمن مصنوعی به دلیل کاربرد در فضای باز و زیر آفتاب بودن باید بیشترین میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای دستیابی به مقاومت طولانی مدت داشته باشند.
مراحل ساخت یک چمن مصنوعی
 گره زنی : در مرحله گره زنی نخ هایی که از پیش آماده شده در خط تولید چمن مصنوعی قرار می­ گیرند و داخل سوزن های بافت شوند. وظیفه این سوزن­ ها این است که نخ­ های چمن را با فاصله مشخص شده بر روی لایه زیرین چمن مصنوعی دوخته و با تکرار این حرکت، لایه زیرین را از نخ ­های مخصوص متراکم کند.
زیرسازی : لایه زیرین چمن مصنوعی لایه ای است که به آن استقامت می بخشد و آن را آماده برپایی در هر سطحی می کند. زمانی که نخ ها بر یک لایه زیرین دوخته شد، حالا نوبت آن است که این لایه زیرین به لایه های بکینگ چسبیده و آماده بهره برداری شوند. لایه بکینگ درواقع همان لایه تیره رنگ پشت چمن مصنوعی است که با تکنولوژی­های روز آماده می شود و ویژگی های متفاوتی دارد که بر نوع و جنس و کاربرد چمن مصنوعی تاثیر می گذارد.
کنترل کیفی در کارخانه : پس از اینکه نخ­ ها، روی چمن مصنوعی دوخته شد و لایه های زیرین هم به این مجموعه اضافه شدند حالا نوبت کنترل کیفی و خروج با اطمینان از کارخانه است. خروجی که باعث می شود یک چمن مصنوعی بین ۱۰ تا ۱۵ سال تضمین گارانتی شود و پاره شدگی، رنگ پریدگی و گره خوردگی نداشته باشد.

جهت نمایش قیمت چمن مصنوعی کلیک نمایید