ایده های دلنشین و رنگارنگ برای رنگ امیزی اتاق خواب
ایده های دلنشین و رنگارنگ برای رنگ امیزی اتاق خواب

نمایش برترین فروشگاههای دکوراسیون داخلی در شهر شما...کلیک کنید

فروشگاه دکوراسیون داخلی خود را در بانک اطلاعات مپ استار ثبت کنید...کلیک کنید

ایده های دلنشین و رنگارنگ برای رنگ امیزی اتاق خواب

اتاق خواب برای ارامش و استراحت طراحی و اجرا شده است، و افراد چه بزرگسال باشند چه کودک، در این مکان بیشترین وقت خود را می گذرانند و اغلب در ان در حال استراحت ، خواب و یا مطالعه و بازی و سرگرمی هستند، در نتیجه یکی از مواردی که اسباب ارامش را در این مکان فراهم می کند، نوع رنگ امیزی دیوار ها می باشد که، با توجه به سلیقه هه و اینکه این اتاق خواب متعلق به کیست، می توان تصمیم گرفت که چه رنگ امیزی صورت بگیرد و چه دکوراسیون و طراحی در ان اجرا شود که مناسب فرد باشد.
در دکوراسیون اتاق خواب کودکان ، حتما این نکته مدنظرتان باشد که تمامی طراحی ها و چیدمان ها سبکی کودکانه و البته فانتزی و زیبا داشته باشد تا کودک شما در محیط امن و ارامی فعالیت های خود را انجام دهد و خواب و بازی او ، به راحتی در این مکان صورت بگیرد. بهتر است که رنگ امیزی دیوار ها نیز با توجه به سلیقه و دلخواه کودکان صورت بگیرد، و البته که از رنگ های شاد استفاده شود، هم چنین برای افراد بزرگسال نیز بایستی از رنگ های ملایم و ارامش بخش استفاده شود که به روند خواب ان ها نیز کمک بکند و محیط را کاملا ارام برای ان ها به وجود بیاورد.
برای مثال می توان از رنگ های زرد و یا ابی و صورتی و سبز برای رنگ امیزی اتاق ها استفاده شود و یا باهم ترکیب شوند و از مدل ها و طرح های مختلف بر روی ان ها انجام شود. می توان برای ایجاد طرح بر روی دیوار از شابلون ها و به خصوص از شابلون های رنگی استفاده کرد و از رنگی دیگر که دلخواه شما باشد برای زدن طرح بر روی دیوار استفاده شود.در کنار این شابلون ها می توانید از انواع قالب ها و قلمو ها برای ایجاد طرح استفاده کنید و چه بهتر است که برای اتاق کودکان از کاراکتر های انیمیشن ها استفاده کنید، و برای افراد بزرگسال از نماد ها و مدل های زیبای دیگر بهره بگیرید.
به یاد داشته باشید، که بایستی رنگ انتخابی شما برای اتاق خواب با دیگر اشیا و وسایل داخل اتاق، مثل صندلی و پرده ها و چراغ خواب، از لحاظ رنگ و طرح ست و هماهنگ باشد. می توان چراغ خواب را نیز ، با طراحی خود ، تغییر دهید و یک مدل بسیار ایده ال و جذاب را روی ان پیاده کنید، برای مثال می توانید روی ان را با یک رنگ، رنگ امیزی کنید و سپس با شابلون و یا نوار های رنگی، یک رنگ مخالف را روی ان بزنید و طرح ایجاد کنید، این خلاقیت ها در رنگ امیزی باعث می شود که احساس بهتری در اتاق خود داشته باشید.
جدای از رنگ امیزی دیوار ها، حتی می توان بر روی کمد و کشو های اتاق خود نیز، یک رنگ امیزی ایده ال در نظر بگیرید، برای مثال می توانید، بر روی کشو های خود، توسط شابلون، طرح های زنبوری و شکلک دار بزنید و ان هارا رنگ کنید. بعد از اتمام کارتان، به خوبی این نکته را به یاد داشته باشید که بر روی رنگ ها فیکس کننده و یا ثابت کننده استفاده کنید و بعد بگذارید تا کاملا خشک شود.
برای اینکه از خرابکاری و کثیف کاری در حین رنگ امیزی ، جلوگیری کنید، بهتر است که  از نوار های ویژه برای زیر دیوار استفاده کنید و از کاردک و وسایل مناسب رنگ امیزی استفاده نمایید.
در اخر اگر به هر طریقی نتوانستید به تنهایی این کار را انجام دهید، از یک متخصص برای اجرای ان استفاده کنید و از او کمک بگیرید.