تفاوت کاغذدیواریهای الیافی ، نانوون ، پیپر امباس با پی وی
تفاوت کاغذدیواریهای الیافی ، نانوون ، پیپر امباس با پی وی

تفاوت کاغذدیواریهای الیافی ، نانوون ، پیپر امباس با پی وی سی : 
متاسفانه برخی از مشتریان ضخامت را با کیفیت در یک راستا قرار میدهند و با فرض اینکه چون این کاغذدیواری ضخیم تر است پس بهترین است ، اقدام به انتخاب مینمایند . در حالیکه اگر از مضرات همان جنس ضخیم مطلع شوند شاید حتی به آن دست هم نزنند .
1 ) : متریالهای یاد شده بر خلاف پی وی سی از هیچ ماده ی پایه نفتی ( پی وی سی خود گونه ای از پلاستیک است و پلاستی بر گرفته از مشتقات نفتی میباشد ) در ساختشان استفاده نشده و به همین امر تحت هیچ شرایطی از خود بوی نا مطبوعی منتشر نمیکنند (اگر دقت کنید در زمستان چون سیستم گرمایشی فعال میباشد در اماکنی که از کاغذهای پی وی سی استفاده شده بوی پلاستیک به مشام میرسد که خود نشانه انتشار گازهای سمی می باشد ) و این خود باعث در امان ماندن کودکان ، بانوان و افرادی که از آسم یا سایر بیماریها و آلرژیهای تنفسی رنج میبرند میباشد .
2 ) : متریالهای یاد شده سازگار با محیط زیست می باشند و اكثراً از الياف طبيعي و مشتقات پنبه پارچه و چوب هستند.
3 ) : بسیار خوش نصب بوده و امکان ظهور درز ویا حتی رویت خط تقریبا به غیر ممکن نزدیک میکند . و بسيار سبكتر از كاغذديواري پي وي سي هستند كه اين باعث عدم ايجاد درز و تبله و جدا شدن از روي ديوار و حتي سقف در مرور زمان و گرما و سرما مي شود، همچنين در هنگام كندن از روي ديوار بدون هيچ آسيبي به زير سازي به راحتي كنده مي شوند كه در مورد كاغذديواري پي وي سي به هـيچ عنوان چنين نيست.
4 ) : به دلیل جنس خاص و امکان پرینت طرحها با کیفیت بسار بالا ( بر خلاف پی وی سی ) بسیار متنوع و خوش رنگ و طرح و كالرفول می باشند .
5 ) : تکنولوژی ساخت این گونه کاغذها مربوط به کشور آمریکا و انگلستان بوده و حتی مواد اولیه نیز برای سایر کمپانی های جهان که اقدام به تولید این گونه کاغذدیواری مینمایند نیز از کشور آمريكا تهیه میگردد . 
6 ) : قابليت شستشو با توجه به زير سازي گچ براي نصب كاغذديواري ، داراي استاندارد مشخصي مي باشد، كه در صورت نفوذ آب يا رطوبت از درز كاغذديواري نصب شده كاغذديواري تبله مي كند يا بلند مي شود، در نتيجه براي تميز كردن و نظافت روي كاغذ بايد از مقدار مشخصي آب و پاكننده استفاده كرد،كه تقريباً در اكثر جنس ها بصورت يكسان مي باشد.كه اين موضوع در مورد كاغذديواري پي وي سي به اشتباه مطرح شده است كه قابليت شستشو با ميزان آب بالا را دارد.
و در آخر لازم به ذکر است که از 5 سال قبل، تولید و استفاده و فروش کاغذهای پی وی سی در اتحادیه اروپا ممنوع اعلام شده و این کمپانی ها ناچار به تعویض تکنولوژی بوده و دستگاههای قدیمی خود را به شرکتهای چینی فروختند . و در حال حاضر هيچ كارخانه اي در كل كشور هاي اروپايي اجازه توليد و استفاده حتي يك رول كاغذديواري با جنس پي وي سي را ندارد، و متاسفانه با توجه به اختلاف قيمت بسيار زياد اين كاغذها با كاغذهاي اليافي و پيپر امباس آمريكايي(حداقل يك /سوم) اكثر بازرگانان ايراني اقدام به واردات و عرضه اين محصولات به بازار كشور نمودند و از عدم آگاهي و اطلاع رساني  به مشتريان در اين مدت بازار ايران را به بزرگترين مصرف كننده كاغذديواري هاي از رده خارج پي وي سي تبديل كرده اند...