امروز 21 ژوئن : روز جهانی موسیقی

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
روز جهانی موسیقی
21 ژوئن 2020
21 ژوئن 2020
21 ژوئن 2020
21 ژوئن 2020
21 ژوئن 2020
21 ژوئن 2020
21 ژوئن 2020

۲۱ ژوئن روز جهانی موسیقی است که به  روز جهانی موسیقی بساز هم شهرت دارد.
امسال نیز موزیسین‌های سراسر جهان به صورت مجازی برای علاقمندان به موسیقی برنامه اجرا می‌کنند.
سازمان ملل متحد بیست و یکم ژوئن را به عنوان روز جهانی موسیقی نامگذاری کرده است گرچه در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه این روز "جشن موسیقی" نام دارد.این روز در بسیاری از کشورها تعطیل رسمی بوده ومردم به جشن و پایکوبی می پردازند. در این رویداد بین المللی، اهالی موسیقی در سراسر دنیا کنسرت های رایگان برگزار می کنند؛ هدف از این کار ترویج صلح، نشاط و اجرای موسیقی گوناکون وبا کیفیت برای عموم مردم است.جشن موسیقی سال 2020 نیز مانند تمامی مناسبت های این سال در سایه ی بیماری کرونا قرار گرفته و احتمالا به صورت آنلاین برگزار می شود.
در خصوص تاریخچه ی این جشن باید گفت که طرح آن در ابتدا توسط فردی به نام منوهین، که نوازنده ی بین المللی ویلن بود به شورای بین المللی موسیقی پیشنهاد شد و برای اولین بار در سال 1973 با حمایت این شورا اولین روز جهانی موسیقی در تاریخ ثبت شد.
موسیقی، جادوی نوا یا هنر پنجم هر چه که نام داشته باشد و به هر سبکی که باشد در روح بشریت رسوخ کرده وهمواره دوشادوش او در شادی ها وغم ها بوده و هست.
در این بخش جا دارد یادی کنیم از مفاخر موسیقی جهان از جمله بتهوون،موتسارت، شوپن، هایدن، ویوالدی، باخ و چایکوفسکی. 
موسیقی در ایران نیز سابقه ای دیرینه دارد.ایران خاستگاه موسیقی های غنی و پرباریست که در جای جای آن ریشه دوانیده و هر یک از اقوام ایرانی بخشی از آن هنر گرانبها را به خود اختصاص داده اند.با توجه به تقویم ملی ایران، روز موسیقی مصادف است با تولد ابونصرمحمد ابن فارابی به تاریخ نهم مهر ماه.
جالب است بدانید که امسال 250 امین زادروز نابغه ی موسیقی جهان بتهوون است.
به همین  بهانه در این گفتار داستانی زیبا را روایت می کنیم از خلق اثری جاودان از موسیقیدان بزرگ، بتهوون
؛ داستان خلق سونات چهاردهم او به نام مهتاب.
(این داستان از زبان دوست جناب بتهوون روایت شده است).
"شبی سر زده به خانه ی او رفتم.پشت میزش نشسته بود و تمام اتاق پر بود از کاغذ های نت.بتهوون مشغول کار بود و من روی کاناپه نشستم.بعد از چند دقیقه نوشتن را تمام کرد.ایستاد و چرک نویس هایش را در کشوی میز گذاشت.پالتو و کلاهش را برداشت و بیرون رفت.دیر وقت بود.در خیابان هایی که با نور مهتاب روشن شده بود قدم می زدیم و صحبت می کردیم که ناگهان از یک خانه ی کوچک صدایی به گوشمان خورد، یک نفر داشت پیانو می نواخت.نزدیک پنجره شدیم و گوشهایمان را تیز کردیم.ناگهان صدای گریه ی دختری را شنیدیم و چند لحظه بعد صدای پیانو قطع شد.دختری در میان اشک هایش می گفت که چقدر دوست دارد آهنگساز این اثر را هنگام نواختن تماشا کند و برادر در جواب می گفت که برای این کار مبلغ گزافی نیاز هست. بتهون به من گفت که در این خانه عشق به موسیقی موج می زند دلم می خواهد سری به آنجا بزنم و برایشان بنوازم. در را زدیم و وارد خانه شدیم.دختری کنار پیانو در حالیکه سرش به پایین بود نشسته و برادر در چشم هایش یک دنیا سوال بود.بتهون بی مقدمه گفت که من نوازنده هستم و می خواهم برای شما بنوارم.دختر سرش را بلند کرد و گفت: اما ما نت نداریم.بتهون با تعجب پرسید: پس چطور می نواختید؟ دختر در جواب گفت که این آهنگ را چندین سال پیش از همسایه ی خود آموخته است. ما با تعجب به دخترک نگاه کردیم و ناگهان متوجه شدیم که او نابیناست.سکوت در هم شکست و بتهوون از او اجازه خواست و شروع به نواختن کرد.پنچره باز بود و نور مهتاب بر پیانو و جناب بتهوون پرتو افکنده بود.نمی دانید که چه لحظات رویایی در حال وقوع بود.بالاخره آهنگ تمام شد. خواهر و برادر نمی دانستند که چطور از او تشکر کنند...
ما از خانه ی محقر آندو بیرون آمدیم. از ایشان درخواست کردم که باز هم به قدم زدن ادامه دهیم اما نپذیرفتند.بلافاصله به منزل بازگشتند و تمام شب و روز بعد مشغول کار بودند  تا بالاخره نزدیک های شب سونات جدید به پایان رسید.
سونات جاودانه ی مهتاب این گونه بود که شکل گرفت..."

سومین یک‌شنبه ماه ژوئن که امسال مصادف است با ۲۱ژوئن  روز جهانی پدر است.
 روزی برای قدردانی از پدرهایی که نقش مهمی در زندگی ما داشتند و همچنین روزی برای کسانی که پدر ما نبودند اما برای ما پدری کردند.

۲۱ ژوئن روز جهانی یوگا ‌است. یوگا زبان سانسکریت به معنی هماهنگی میان جسم و ذهن است.
 امسال یوگای دسته‌جمعی به‌خاطر شیوع کرونا برگزار نمی‌شود و شعار این روز: «یوگا برای سلامتی - یوگا در خانه» است. 

با شروع شدن فصل تابستان و گرما هفته اول تیر در تقویم ایرانی هفته صرفه جویی در مصرف آب است.
 ایران نیز جزو کشورهایی است که زنگ خطر کمبود آب در آن به صدا درآمده است.

۲۱ ژوئن  روز جهانی زرافه است. روزی برای بلندترین حیوان در بلندترین روز سال.
 این روز برای افزایش پشتیبانی، ایجاد آگاهی و آشنایی با چالش‌های زرافه‌ها در طبیعت است.

۲۱ ژوئن روز جهانی بزرگداشت انقلابین است.
روزی که در اصطلاح ستاره‌شناسی به آن خوریستان تابستانی  و زمستانی نیز می‌گویند. خوریستان تابستانی در اول تیر است و زمین شاهد طولانی‌ترین روز در نیمکره شمالی و آغاز تابستان است.

۲۰ ژوئن روز جهانی وای‌فای است.
 این روز با هدف دستیابی همه به اینترنت حتی در مناطق محروم و دور افتاده نام‌گذاری شده است. همچنین روزی است برای گسترش ارتباط با شبکه اینترنت بی‌سیم و اتصال آدم‌ها و جهان‌های متفاوت به یکدیگر.

۲۰ ژوئن روز جهانی پناهنده است.
 امسال به‌خاطر شیوع ویروس کرونا کمپ‌های پناهجویان با مشکلات بیشتری روبه‌رو شدند. هدف این روز داشتن جهانی برابر و عادلانه‌تر برای همه است با این شعار: هر عملی حساب می‌شود.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : روز جهانی موسیقی

تعداد نظرات ثبت شده :1 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    مبینا

    من از وقتی خودمو شناختم عاشق موسیقی بودم . زنده باد موسیقی مدرن

    1399/04/01

آخرین اخبار (31 فروردین 1403)
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.

آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس
آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس

شرکت معتبر آرت ( شرکت رویال آرت لوکس چنل پاراتی ) ، از جمله شرکت های موفق وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره آلبوم هایی درجه یک ، با کیفیت و زیبا وارد و عرضه می کند .